RETRO VINTAGE BRUKT

RETRO - VINTAGE - BRUKT
Pep og Salt tar alle bildene i denne bloggen selv, og gjennom personlige bilder, historier og kommentarer presenterer vi våre mange flotte og interessante funn fra loppis og bruktbutikker

Følg også
http://retroscandinavianbutikk.blogspot.no/
og Retroscandinavian på instagram

Hvis du har spørsmål eller vil kjøpe noe fra butikken, kontakt oss på retroscandinavian@gmail.com
Med vennlig hilsen Pep og Salt

torsdag 9. mai 2013

Flerfarvet rød blomst - Egersunds Fayancefabriks Co


                            
Dette servicet omtales som "Flerfarvet rød blomst" og er fra ca 1920. Vi fant det på loppemarked for veldig mange år siden. Vi har vel kanskje egentlig aldri begynt å samle på det, men det er også vanskelig å gi slipp på  :-)



3 kommentarer:

  1. Å, mer lekkert fra 20- tallet! Nydelig! Jeg er stum av beundring over hvor mye forskjellig dere har funnet og hvor flinke dere er å plukke ut skattene. Det er et veldig representativt utvalg av 1900- tallets designhistorie dere har:-)Må innrømme at jeg har brukt dere som oppslagsverk flere ganger, første gang jeg oppdaget dere var da jeg skulle google en Sarpaneva- vase jeg fant:-)

    SvarSlett
  2. Tusen takk, det var morsomt å høre! Vi har samlet og gått på loppemarked i veldig mange år, og det er fantastisk morsomt å kunne få dele bilder og kunnskap ved hjelp av denne bloggen :-) Samtidig innser vi vår begrensede kunnskap når det gjelder design, ikke minst møbler etc, fra siste del av 1900 tallet. Men med hjelp av din og andres flotte blogger prøve vi å utvide denne kunnskapen :-)

    SvarSlett