RETRO VINTAGE BRUKT

RETRO - VINTAGE - BRUKT
Pep og Salt tar alle bildene i denne bloggen selv, og gjennom personlige bilder, historier og kommentarer presenterer vi våre mange flotte og interessante funn fra loppis og bruktbutikker

Følg også
http://retroscandinavianbutikk.blogspot.no/
og Retroscandinavian på instagram

Hvis du har spørsmål eller vil kjøpe noe fra butikken, kontakt oss på retroscandinavian@gmail.com
Med vennlig hilsen Pep og Salt

torsdag 16. april 2015

"Håndmalt papegøye" Egersund Fayance

Fant nettopp denne flotte hånddekorerte suppetallerkenen fra Egersund Fayancefabrikk. Mønsteret heter "Håndmalt papegøye" og er designet av Theodor Friestad.

Den har dessverre en stor sprekk, men vi ville gjerne avbilde og arkivere mønsteret for egen del. Hører med til interessen å "forske" på og finne ut av de utallige ulike mønstrene ;-)

6 kommentarer:

  1. Noen som vet noe om dette?

    SvarSlett
  2. Utallige deler til det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Har funnet ut at det heter "Håndmalt papegøye" og at det er designet av Theodor Friestad
      Hilsen Pep

      Slett
  3. Hei
    Jeg har 11 slike dype tallerkener som jeg har arvet etter mine besteforeldre, og jeg prøver å finne litt informasjon om dem. Hvis du / dere finner mer informasjon om disse så er jeg meget interessert i å lære mer.

    SvarSlett
    Svar
    1. Beklager, håper du har funnet ut mer! Hvis ikke, se kommentar under om å sjekke Egersund Fajanse sin side ;-)

      Slett
  4. Det er endel på Egersund Fajanse sin side. Prøv der!

    SvarSlett